onsdag, september 15, 2010

Final i Fototriss tävling!

Bilderna i collaget består av en bild från varje finalist.

Nu kan jag stolt presentera de tio finalisterna i Fototriss tävling
. Ett stort tack till förra vinnaren Helena som gjort ett kanonjobb med att utse dessa finalister!

Så håll i er, här nedanför ser ni dem som har en chans att vinna en läcker Polaroidkamera från coolstuff.se!

Finalisterna i tävling på tema Hårt.
  • Nr 8 Helena Kulle
    Hårda kalla bilder med en intressant historia bakom.

  • Nr 15 Created by Stefan
    Hårt och mystiskt och lite mjukt på en gång.

  • Nr 18 Kerstin
    Varma, glada färger och skönt skärpedjup.

  • Nr 30 Rajson
    Skirt och hårt samtidigt.

  • Nr 46 Veronica-ifocus
    När något så vardagligt som en knäckemacka får eget liv.

  • Nr 61 Erikabloggar
    Mycket talande, mycket kreativt och mycket berörande.

  • Nr 79 Tin
    En väl sammanhållen triss, där den rosa karamellen håller ihop berättelsen.

  • Nr 91 Mia/mina reflektioner
    Direkt ur vardagen. Utan omsvep.

  • Nr 103 Whatthefuckdotcom
    Kreativt och fantasifullt.

  • Nr 116 Christer
    Snyggt gatufoto direkt ur den hårda vardagen.

Vilken av finalisterna är DIN favorit?
Klicka dig runt till alla tio och sedan lägger du din röst i formuläret här nedanför. Röstningen pågår fram till kl 21.00 söndag 19 september.

Uppdatering: Omröstningen har nu stängt. Vem som vann ser ni HÄR



Lycka till alla och må bästa triss vinna!

Hälsningar Helena på Bildbloggerian

Andra om , , , , ,

23 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh, vad glad jag blir som kommit till final. Konkurrensen är stenhård. :)

Craxyknas sa...

Erikabloggar var ju storslagen på temat "hårt" kan jag tycka :)

Anonym sa...

Åh, det här var väldans svårt. Får man rösta på alla? :-)

erika sa...

Nämen gud vad roligt :D

Tack craxyknas :D

erika sa...

oj, ursäkta spammningen, datorn blev knäpp ;)

Monkan sa...

Det var ju jättesvårt! Tycker nästan att alla borde vinna! Har lagt min röst nu dock. Jag föll för fantasi och lekfullhet. ;-)

Jah Hollis sa...

Bra finaltrissar. Och intressant att en av dom innehåller fyra bilder. ;-)

Pialotta sa...

Grattis till alla stora och små fotografer .. det ska va kul att fota :) Människan bakom kameran är många gånger det avgörande .. inte kameran. Vissa sticker ut mer än andra här .. vad det kan bero på kanske är just människan bakom kameran:) Jag har röstat på min favorit.. Det måste ju va så himla svårt att ta ut finalister när så många bra bilder presenterades.. så helt olika. Lycka till:)

Livet på Citronodlingen sa...

jah hollis: Vilken är det som har fyra bilder?

whatthefuckdotcom sa...

Tusen tack för att jag blev utvald, sååå roligt att vara en av de tio :)

och jag tror Jah Hollis här över syftar på mig Helena, jag har en ytteputteliten extra bild, för att lätta upp stämningen efter allt det hårda. Den ingår naturligtvis inte i själva trissen!

Mia sa...

Tack så mycket för att jag fick gå till final. Jättekul! :)

Veronica sa...

Wihiiiii å så kul, jag tror jag smäller av.:)

AnnCathrine sa...

Nu har jag också röstat! Men det var inte det lättaste, må jag säga. Så otroligt många fina trissar.

Anonym sa...

Åhhh vad glad jag blir att få komma till final, gjorde hela min dag..faktiskt hela min vecka tror jag.
Lycka till allihopa!
/Helena

Rajson sa...

Vilken härlig överraskning i ösregnet i väst Norge!
Trodde absolut att ni skulle uppleva mitt bidrag i mjukaste laget!
Konstaterar också att finalfältet har imponerande bredd och hög kvalité!
Tror säkert många kommer att ha svårt att välja en av alla kreativa lösningar!
Trevlig helg önskas från Västlandet!

Tin sa...

Tack så mycket!!! Det värmde!

Jah Hollis sa...

Den som ligger bakom bidraget berättade själv vilken det är.
En liten, men dock, fjärde bild. :-)

Jah Hollis sa...

...och klickar man på den blir den lika stor som de tre första. :-)

whatthefuckdotcom sa...

@Jah Hollis

Får jag fråga vad du menar med det? Tycker du att jag ska bli diskad så kan du ju säga det rakt ut.

Som jag sa tidigare, Jag har lagt upp en triss, med TRE tävlande bilder...

och Tack för din fina kommentar på min blogg, jag blev jätteglad, men den betyder inte så mycket när man kommer hit och får se detta. Falskt smicker kan jag vara förutan.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>> WTFDC: Din kreativa och fina triss har all rätt att vara med i final. Det är tydligt att ditt bidrag innehåller tre bilder på temat hårt, att du sen lägger till en mjuk bild för att dina besökare inte ska behöva oroa sig för hur det gick för din lilla gubbe ser jag inte som någon konflikt med trissens regel om tre bilder på ett tema. Det var bara omtänksamt :)

Jah Hollis sa...

WTFDC: Jag lägger mig inte i hur man bedömer bidragen eller hur man väljer ut de tio som ska tävla. Jag är själv inte med och tävlar. Jag lämnade in min triss efter att tiden för att vara med i tävlingen gått ut.
Och jag tycker ärligt att dina bilder är fina, det är inte falskt, och framför allt inget "smicker" (vad skulle jag ha för anledning att "smickra" någon?).
Men hur man än vänder och vrider på det så är det fyra bilder. Det är väl inget att bli förbannad för, att jag konstaterar det?

whatthefuckdotcom sa...

Tusen tack Helena, nu blev jag jätteglad igen :)

och Jah Hollis, jag har faktiskt ingenting att säga dig förutom att du gjorde mig hemskt ledsen.

Att först lämna en snäll kommentar på min blogg och sedan försöka få mig diskad, jag är ledsen , men det tycker Jag är falskt.

-Då kunde du ha lämnat DEN kommentaren även på Min blogg istället för att skriva något som, i alla fall Jag, upplever som falskt i detta sammanhang.

Jah Hollis sa...

Ja, vi upplever saker och ting olika, den saken är klar. Och jag har, som sagt, inte försökt få någon diskad. Dock hoppas jag att jag har samma rätt som alla andra att ha åsikter och kommentera här på Fototriss blogg. Jag skulle ju kunna gratulera dig till att du vann, men det finns kanske risk att du missuppfattar det med.