lördag, april 04, 2015

Fototriss del 296: Påsk

Glad påsk på er! Hoppas ni inte ätit så mycket godis att ni inte orkar ta fram kamerorna för att fotografera för veckans Fototriss, för nu är det dags för en ny omgång :)

VECKANS TEMA...
... faller sig rätt naturligt, då temat är PÅSK. Vad är påsk för dig? Visa det med tre bilder och kika sen runt hos de andra deltagarna för att se deras tolkning av påsk. På bilden här syns något som är påsk för mig, min fina påskkillekärring :)

REGLERNA
  1. Visa 3 bilder på temat i din blogg
  2. Länka till Fototriss, direkt till detta inlägg
  3. Skriv in direktlänken till ditt inlägg i formuläret nedan
Ni kan även vara med i Fototriss på Instagram. Där ska ni använda hashtaggen #fototriss_påsk på de bilder ni lägger upp på temat. Följ @Fototriss på Instagram för att läsa mer.

Lycka till med fotograferandet och ha en fortsatt härlig påskhelg!

Hälsar Helena

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

DELTAGARE I FOTOTRISS DEL 296: PÅSK 
 

7 kommentarer:

Anneli - A'la Foto sa...

Hej Helena

Jag har en fråga angående trissen och hoppas du ser detta! Jag undrar om du har gjort någon utvärdering på om det blivit bra med bytet av dag? Eller var det bättre som det var förr?

Jag är så ledsen för jag älskar fototrissen men jag har missat nästan alla från bytet av dag. Från början försökte jag hänga med men märkte genast en gigantisk minskning av kommentarer och besök. Och flera gånger jag har missat det för att det bytt dag och jag får bara inte in det. Det passar inte mig alls. Så nu undrar jag om du har gjort en utvärdering? De jag har pratat med har känt samma som jag både med minskning av kommentar- och tidsmässigt!

Om det är så att de flesta tycker att det är mycket bättre nu eller om du märkt att antalet deltagare ökat massor så är det så så klart men jag skulle gärna vilja ha bytt tillbaka för detta är den bästa fotoutmaningen på nätet som jag hittat så jag är så ledsen att jag missar den hela tiden!! :)

Trevlig påsk!

Åke sa...

Söt liten påskkärring :)

Kicki sa...

Så söt!

Åke - Nacka 144 sa...

Anneli dagen är vad jag förstår inte flyttad. Helena släpper temat samma dag om möjligt lite tidigare på morgonen dessutom, Därefter startar utmaningen. Jag tar utmaningen på största allvar och ibland är jag inte klar förens på söndag. Visst har jag märkt en minskning på kommentarer jag med. Men det beror på att mina inlägg blir sena då, jag vägrar använda gamla bilder. Det är väl inte det vesäntliga att få kommentarer utan hur man lyckats med en bild till Helenas eminenta utmaning tycker jag.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

@Anneli: Vad roligt att du verkligen gillar Fototriss! Du har ju hängt med i många år nu :) Men gällande startdagen så kommer det fortsätta vara som nu, att omgången startar samtidigt som jag i vanlig ordning presenterar temat på lördag morgon. Det är inte aktuellt idag att ändra något kring detta, då det är denna ordning som fungerar för mig. Det här är något som jag driver på min fritid och jag måste hitta en lösning där jag fortfarande har tid och möjlighet att låta Fototriss leva vidare och då fungerar detta bäst :)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

@Åke: Det är så kul att läsa det du skriver om att ta Fototriss på största allvar, jätteroligt att höra! Hoppas jag lyckas fortsätta locka dig att vara med även i framtiden :)

Anneli - A'la Foto sa...

Ok Helena! Då vet jag varför dagen är bytt och att det kommer hålla i sig! Det är helt klart din utmaning och du gör det fantastiskt så självklart ska det passa dig! :) Trist för jag tycker att allt har minskat men det får jag leva med! Tack ändå för svaret! :)

Åke: Jag håller med om att det är utmaningen som är det viktigaste fast utan respons är det svårt att hitta lusten att verkligen göra något riktigt bra! Jag har alltid känt starkt att kan jag inte vara med från början i en fotoutmaning så är det iangen idé! Men då har jag gjort det för att få mötet av andra och se andras bidrag och få andra att se mina bidrag! Jag har gjort det för gemenskapen! Men det är klart att man kan göra fotoutmaningarna för ens egen del...men tänk så tomt om alla gjorde så tänker jag! Men är det något fotoutmaningar ger så är det utveckling på sin egen fotografiska talang och bildseende och det kan man göra oavsett kommentarer! :)